ShaMs

"و بقول كلام موزون, القى الصدى يرجع كلام دايخ"

Monday, January 10, 2005

How to spell, read n' write!

1. r e a d
a n d
w r i t e!
It could be that way, spelling "read and write"
2. how to spell read and write? could be a whole defined question!

This is why I can't write anymore, "every single word u say could have another meaning" replied dad when I asked him if he really wants me to go out with my old commie friend..

3einy ra2et mawloud 3ala ketf ommo,
yosrokh tehanen feeh, yosrokh tedommo,
yesrokh te2oul yabny matenta2 kalam,
da ely mayetkalemsh ya kotr hammo! 3agaby!

For everyone who might risk reading those stormed words, I'm writing cuz u pushed me to do..
I just wanted to share..
I really wanted to share those who impressed me with their outstanding art,
with their imbalanced Egypt-Love charizma,
those whom I didn't recognize how close they r to that un-intended dream that never comes true (with 2 meanings as well)!!!

ta3allo neghanny le Masr w 3ala esm Masr..

Masr el sama el fozdo2y , 3asafeer me3adeya
wel olla mamleya 3ala el shebak menadeya,
wel ged a2ed meraba3 bye2ra fel gornal...
Jaheen..

kataba el neelo 3ala shattehe
kesasan bel 7ob tazdahero..
Fayrouz...

kam eshtaghalt ya nile fe na7t el sokhour,
million ba2ouna w alf million hatour,
ya nile ana ebn 7alal w men khelfetak,
w leh 3aseeba 3alaya bas el 2omour!! 3agaby!!
Jaheen...

ermy el ghanawy ta2awy
tebous el ard tet7anna
tefra7 w tetra7 w tesra7
w terga3 tany tetghanna
ely bana Masr
kan fel asl 7alawany..
El-Sheikh Emam 3eisa.. & Negm..

azon law a3adt akteb le akher el 3omr mosh hala2y agmal men kelmet Masr..

Good night.



1 Comments:

  • At 5:31 PM, Blogger حـدوتـة said…

    يا عندليب متخافش من غنوتك :)

    اكتب يا جاسر ما تبقاش زي ما قال أحمد نصر "فضلت طول عمري اتكلم ونسيت البوح"

    الكتابة أحياناً محاولة للقاء هذا العالم في منتصف الطريق

     

Post a Comment

<< Home