ShaMs

"و بقول كلام موزون, القى الصدى يرجع كلام دايخ"

Monday, November 14, 2005

The 7 Things Game

عايز .. أو نفسي

أفكر كويس قبل ما أحب تاني
ألعب مزيكا كتير زي زمان
أركز في القراءة أكتر شوية
أتعلم افتكر اللي الناس عملوه في
أتعلم اقاوم الشوكولاتة
أقضي شهر عسل برة مصر بدل تكاليف الفرح
الاقي حد يستحملني أكتر من سنة


أعرف .. أو أقدر
أشتغل يومين متواصلين .. و معملش أي حاجة يومين متواصلين
أمشي و أسوق مسافات غير منطقية بالمرة
أوهم نفسي إني كويس .. و أصدق
أكدب (بإحكام) .. على الناس اللي تستاهل يتكدب عليها
أضحك يومين متواصلين .. و أكشر اليومين اللي بعدهم
ماتكلمش لأكثر من يومين
أحتفظ بهدوئي و إبتسامتي لدرجة تجيب للي قدامي الضغط


ما بعرفش
أحضن أو أتحضن
أنام من غير غطا
ما أقولش كل اللي على بالي .. حتى و أنا مدرك العاقبة الوخيمة
ما أقلقش على اللي بحبهم
أبطل فرجة على الناس و أنا سايق
أتكلم مع واحد صعيدي أكتر من 10 دقائق
أسكت لو لقيت واحدة أعرفها محلوة شوية


بقول كتير
و إيه كمان .. لحظات ما بعد الكلام
زربو .. تسمية أي حاجة مكسل أقولها و دي عدوى
*** بالاسكندراني
فاساكونيا .. ده وصف أي حاجة مش مضبوطة في الحياة و الأكل
في الإسكلتش .. ده وصف أي عك في الشغل
الفكرة مش كدة
إنت يا كفتة .. لأي حد في الدنيا


و دول عايزهم يقولوا اللي زي اللي أنا قلته
يسرا www.youssra.blogspot.com
سارة www.sarahawary.blogspot.com
دينا www.dinahawary.blogspot.com
كريم .. ده قال خلاص
فاضل تلاتة هاتعرف عليهم قريب

10 Comments:

Post a Comment

<< Home